Ikea Haul

От известно време обмислям да добавя нова рубрика в блога свързана по-скоро с домът и всичко свързано с него- обзавеждане, декорация и организация. Такива неща ми се въртят в главата тези месеци, такива интереси имам и след като блогът е личен, а не е моята професионална работа, ще се радвам да споделям и такива идеи с вас. Много ще се радвам ако има положителен отзив и мога да споделя с вас малко повече от личния си живот. Ще съм благодарна ако ми споделите в коментарите какво мислите и по реакциите ви ще преценя дали това да се превърне в по-редовна рубрика.

И така днес ще си говорим за всички полезни и не толкова полезни джаджи, които помагат в кухнята на една (начинаеща) домакиня и какво си взех от последното ми посещение в Икеа. Преди да започнем искам да споделя (за да не се чудите защо съм се спряла на някои основни неща), че в момента живея под наем (мисля, че съм го споменавала няколко пъти) в доста тясно пространство и в кухнята няма почти никакво място. Шкафовете са 2-3 и няма как да притежаваш много неща, защото просто няма къде да ги сложиш. Положението може скоро да се промени, заради което си позволих да разгледам и да си взема някои нови неща:



Дъска за рязане Aptitlig 4,99лв.
Доста е мъничка, но исках точно такава, защото много често ми се случва да си нарежа нещо за един сандвич и тази ще ми е доста по-удобна за такава цел. Направена е от бамбук, който се смята за един от издръжливите на многократно използване материали.

Ренде Idealisk 3,99лв.
Нещо, което е доста стандартно и ми харесва, че е доста стабилно. От четирите си страни има четири различни по големина дупчици, които нямам търпение да пробвам.

Ренде Vardagen 7,99лв.
За първи път попадам на такова ренде и определено ми привлече вниманието. Идеално е за саладки и единични порции, при които не е нужно да изкарваш голямото ренде и да цапаш отделни съдове.


Преса за чесън Koncis 4,99лв.
През лятото много обичам да си правя домашен таратор и в него задължително слагам чесън, но колкото и да се опитвам да го нарежа ситно винаги са си парчета и се усеща при хранене. Реших че тази малка джаджа ще запази вкуса без чесъна да се усеща. Същото важи и за всички ястия, в които се слага.

Тирбушон Idealisk 3,99лв.
Нещо, без което никоя къща не може. Може да е доста скучно и незначително, но се опитайте да си отворите бутилка вино без тирбушон, когато сте решили да си направите романтична вечер с половинката. При мен се е стигало до счупена коркова тапа, част от корка плуващ в бутилката, че и до счупена бутилка :D Та без тирбушон не може :))


Дозатор за сапун Ackan 9,99лв. 
На много снимки в Pinterest виждам, че е практика да слагат течния сапун в хубав стъклен дозатор в кухнята. Това е нещо супер малко, но никога не ми е хрумвало да заменя евтината опаковка на сапуна в кухнята с нещо по-елегантно (странно, защото в банята съм с дозатор). Спрях се на този дозатор, заради цвета, който си мисля, че ще си отива с цялата ми кухня. Изглежда ми малко голям, но все още не съм го пробвала, за да видя дали си пасва. Стискайте палци!

Кухненски таймер Ordining 9,99лв.
От много отдавна искам кухненски таймер, за да мога да върша нещо друго без да се притеснявам постоянно колко време ми остава за печенето на пицата във фурната, например. Не знам защо винаги се притеснявам да не прегоря нещо, но дори мюслито сутрин си го поглеждам през 2 мин. На практика просто си нагласявате времето, след което искате таймера да звънне и не се занимавате с ястието постоянно. Много простичко, а ще ми е от голяма полза.

Преминавам към няколко неща за печене:


Четка за сладкиши Gubbrora 1,79лв.
Нещо, без което си мислех че мога, но се оказа, че дори формичките за сладкиши не мога да си намажа добре без такава четка :D Всеки се учи от грешките си, както се казва. Единствено ми се искаше косъмчетата да не са гумени, но разбрах, че тези по-лесно се почистват след използване. Освен четката исках да си взема и шпатула в този цвят, но онлайн не можеш да си избереш цвят от тях и ще отложа тази покупка за някое ходене до Икеа по-натам.

Мерителна кана Vardagen 5,99лв.
Като начинаеща домакиня следвам рецептите, които пробвам и не знам вече колко пъти съм имала нужда от мерителна кана, която да ми потвърди количеството на водата, която трябва да използвам или нещо друго. Най-накрая ще си имам и такъв помощник.


 Мерителни лъжички Vardagen 9,99лв.
Тук положението е същото като с мерителната кана. Не мога да си преценявам количествата и лъжичките са ми дори по-необходими и от каната. Досега имах пластмасови, които от много използване вече съвсем се разпаднаха и много много исках метални, които да са по-устойчиви. Комплектът е с 5 лъжички и единственото, което не ми харесва е че най-големите две са от по 1/2dl и 1dl ?? Не че е голям проблем, но докато свикна всеки път ще се чудя на колко точно се равняваше.

Това е всичко, което си взех от Икеа и се надявам по-различния пост да ви е бил интересен. Ако е така със сигурност ще има още по-натам. Нещата, които показвам не са такива, без които не може (или поне повечето), но пък ще улеснят работата ми в кухнята, а и ме вдъхновяват да пробвам нови рецепти :)

Това е от мен засега. Хубав ден!

Facebook   Instagram

2 comments

  1. Аз бях много ентусиазирана като се преместих от малката квартира в собствен дом и пазарях домакински неща.Днес гледах точно комплекти шпатула с показаната от теб четка в Jysk.Мерителните лъжички ми привлякоха вниманието сега и ще си взема и аз :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ох, аз съм точно на такъв етап в момента, само че ни предстоят доста ремонтни дейности преди да може да се пренесем. Въпреки това нямам търпение и си позволявам някоя и друга покупка за все още незавършената ми кухня :)

      Delete