Грижа за очите

Здравейте, момичета! В ежедневието си непрекъснато използваме очите си за работа, почивка, четене,забавление...абе въобще по цял ден използваме някаква техника, която малко или много влияе върху зрението ни и по някакъв начин натоварва или уврежда очите.
В моето семейство няма хора с диоптър и мислех , че след като генетично е заложено зрението ми да е добро съм един вид застрахована и видиш ли на мен такова нещо не може да ми се случи. Но уви след като цялото ми ежедневие протича с натоварване на очите ми се стигна до там, че образите започнаха да ми се размазват и не след дълго реших, че е крайно време да си запиша час при специалист. Резултатите потвърдиха страха ми и се оказа, че зрението ми наистина е увредено и се налага да нося очила с малък диоптър, но все пак си бяха очила за постоянно и то с ДИОПТЪР!
От личен опит ви казвам, че ако не сте носили очила като по-малки то на "стари години" е много трудно да се свикне с тях като включвам неудобството, което усещам постоянно, невъзприемането ми с тях и постоянния опит на очите ми да "заобиколят" странната рамка, през която са принудени да гледат.
Във всяка оптика ще ви кажат, че очилата са "нещо задължително" и ще ви помогнат да се чувствате добре, ще помогнат на очите ви и т.н. само и само да си вземете някои хубави скъпи очила от тях. Истината е, че носенето на очила по никакъв начин не коригира зрението, даже напротив- влошава го, защото очите свикват да гледат образите с този диоптър и след време не могат без него.
Упражненията за очи също не помагат, защото гледането нагоре надолу и масажа на очите по-скоро подпомагат очните мускули отколкото жълтото тяло, което се намира в ретината и е отговорно за ясното виждане.

Ето моите няколко трикчета за подпомагане/облекчаване на зрението:

1. Най-важното е да давате почивка на очите (от учене, работа с компютър) и почивка не значи разглеждане на бюти клипчета в youtube (като мен), защото това пак си е натоварване на очите!

2.Приемайте витамини, които са за очи. Най-подходящи са тези с лутеин и зеаксантин, които подпомагат нормалното зрение и по принцип се намират в жълтото тяло. При намаляването им зрението се влошава, затова допълнителното им приемане никога не е излишно. Имайте в предвид, че разлика се вижда след постоянство- аз използвам витамини за очи всеки ден в продължение на 3 месеца, след което си правя почивка един месец и после пак продължавам.


3. Използвайте протекторни очила за компютър. Това е едно от най-важните неща за превенция на увреждане. Такъв тип очила нямат диоптър, а стъклата им са проектирани специално, за да предпазват очите ни от вредното облъчване на компютъра, телевизора, телефона, таблета и всякаква техника.


Тези, които аз използвам постоянно са ми любезно предоставени за проба от lentiamo и след като тест периодът ми приключи ще си остана с тях и се разделя със старите ми такива. В началото не бях сигурна дали ще ми паснат, след като не съм ги пробвала лично преди да ги поръчам, но очилата са стандартен размер, удобни са и след време очите свикват с тях.



Цветът на рамките е син отвън и бял отвътре. Дизайнът им е доста свеж и стилен и ги харесах именно, защото приличат на очилата ми с диоптър (които са за далечно виждане).
Както казах по-горе лещите нямат диоптър и могат да се използват от всички като най-важното е очите ви да са предпазени. Цветът на лещите е леко жълт и в началото ми беше малко странно, но след 2-3 използвания това не ти прави впечатление.
Като изключа това те са един добър конкурентен продукт и по нищо не отстъпват на останалите очила.
Може да ги намерите тук

4. Използване на овлажняващи капки за очи. Много необходими особено когато  усещате парене и сухота. Добре е да се използват сутрин/ вечер или при нужда. Подпомагат овлажняването на очите, намаляват възпалението и раздразването и премахват паренето.

5.Тампони за успокояване на очите. Напоени са с различни съставки като краставица и лайка, които имат успокояващо действие и намаляват напрежението и подуването.

6. Витамини и много вода. Освен всичко друго е добре и да се поддържа добро общо здравословно състояние, защото както се казва "здрав дух- здраво тяло" :)

Надявам се този малко по-различен пост да ви е харесал.
Ще се радвам в коментарите да ми споделите вашите методи за поддържане на добро зрение!


No comments